Vanliga frågor - Speed Services AB
Öppna meny

Vanliga frågor

FOTOAUTOMATER

Var finns fotoautomaterna?
Fotoautomaterna hittar du här: Hitta fotoautomater

Jag valde tillvalet att få bilderna skickade per mail, men de har ännu inte kommit.
Titta först i skräpposten. Om det finns ett mail där, men inget bifogat så markera mailet som "inte skräppost", då flyttas mailet till inkorgen och det som är bifogat följer med. Om den inte finns där, skicka ett mail till info@speed.se och uppge det referensnummer, automatnummer och datum som står längst ner på fotokartan ni fick.

Fotoautomaten är ur funktion, skadad eller liknande
Maila in till info@speed.se och uppge automatnummer samt felet på automaten.

Reklamation/Återbetalning

OBS! Återbetalning sker alltid till det kort som användes vid köptillfället.

Bilden är dålig eller det har inte kommit någon bild
Om du inte fått dina bilder eller om bildkvalitén är dålig, fyll i denna reklamationsblankett

Vad händer om Transportstyrelsen nekat mitt foto på grund av bildkvalitén?
Fyll i reklamationsblanketten och bifoga Transportstyrelsens beslut så gör vi en återbetalning till det kort som användes vid köptillfället.

Jag kan inte se att jag fått någon återbetalning
Återbetalningen kan ibland synas under samma datum som själva köpet gjordes. Om inte, kontakta oss på info@speed.se eller ring vår

Kundtjänst:

Telefon: +46 10 330 39 00

Öppettider: Måndag-Fredag 9-18. Lördagar 11-15.  

FÖRVARINGSBOXAR

Vem kontaktar jag om jag glömt hämta ut mitt bagage eller om jag tappat bort mitt kvitto?
Stockholms Central, boxgruppen - Telefon: +46 (0)707 622 595
Telefontider: Mån-Sön 08:30-19:00

Övriga landet, Securitas: +46 (0)70 886 71 23 (dygnet runt)

Vad händer med bagaget efter att tiden gått ut?
Upp till 7 dagar efter tiden gått ut så kan ni använda den kod ni fick på kvittot, men får då betala en tilläggsavgift. Efter dessa 7 dagar töms boxen. Om id-handling hittas så lämnas allt över till polisen, annars förvaras det hos oss i 3 månader. Efter 3 månader kasseras det.